Hudební seminář 1

Předmět se věnuje rozvíjení teoretických znalostí a zejména pak praktických dovedností v jedné konkrétní oblasti spojené s hudební tvorbou v křesťanském prostředí. Může se věnovat souhře v kapele, nahrávání hudby, rozvíjení konkrétních dovedností v oblasti zpěvu, hry na hudební nástroj či hudební tvorby. Součástí předmětu je předávání teorie, hlavní důraz ale leží na nácviku praktických dovedností ve zvolené oblasti a individuální zpětné vazbě učitele vůči studentovi. Podle konkrétní náplně se kombinuje společná práce v předmětu s individuální prací jednotlivého studenta. Předmět se věnuje některé z následujících oblastí:

  • práce v kapelou
  • nahrávání a míchání zvuku
  • tvorba hudebního díla
  • hra na nástroj
  • zpěv (individuální, sborový)

Název anglicky:

Music Seminar 1

Cíle:

Student prohlubuje svoje znalosti a dovednosti v oblasti, jíž se daný seminář věnuje. Dostává osobní zpětnou vazbu, která mu pomáhá rozvíjet se v dané oblasti bez ohledu na úvodní úroveň vstupních znalostí.

Metoda výuky:

Předmět probíhá formou seminářů věnovaných aktuálním problémům v oblasti křesťanské bohoslužebné hudby.

Hodnocení:

Předmět je uzavřen zápočtem poté, co student splní stanovené úkoly či odprezentuje projekt, na nějž se v rámci semináře připravoval.

  • Coufal, Tomáš; Dittrich, Šimon; Ondráčková, Johana. 5P: Příručka pro psaní a překládání písní. Praha: Sbor Křesťanské společenství Praha, 2020
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice harmonie. Praha: Bärenreiter, 2015
  • Vydrová, Jitka. Hlasová terapie. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2017
  • Zapletal, Petar. Dramaturgie hudebního tělesa jako proces. Opus musicum, 1984, roč. 16, č. 6, s. 168 – 171
  • Zenkl, Luděk. ABC intonace a sluchové analýzy. Praha: Bärenreiter, 2017