Hudební seminář 2
Předmět se věnuje rozvíjení teoretických znalostí a zejména pak praktických dovedností v jedné konkrétní oblasti spojené s hudební tvorbou v křesťanském prostředí. Může se věnovat souhře v kapele, nahrávání hudby, rozvíjení konkrétních dovedností v oblasti zpěvu, hry na hudební nástroj či hudební tvorby. Součástí předmětu je předávání teorie, hlavní důraz ale leží na nácviku praktických dovedností ve zvolené oblasti a individuální zpětné vazbě učitele vůči studentovi. Podle konkrétní náplně se kombinuje společná práce v předmětu s individuální prací jednotlivého studenta. Předmět se věnuje některé z následujících oblastí:
- práce v kapelou
- nahrávání a míchání zvuku
- tvorba hudebního díla
- hra na nástroj
- zpěv (individuální, sborový)
Název anglicky:
Music Seminar 1
Cíle:
Student prohlubuje svoje znalosti a dovednosti v oblasti, jíž se daný seminář věnuje. Dostává osobní zpětnou vazbu, která mu pomáhá rozvíjet se v dané oblasti bez ohledu na úvodní úroveň vstupních znalostí.
Metoda výuky:
Předmět probíhá formou seminářů věnovaných aktuálním problémům v oblasti křesťanské bohoslužebné hudby.
Hodnocení:
Předmět je uzavřen zápočtem poté, co student splní stanovené úkoly či odprezentuje projekt, na nějž se v rámci semináře připravoval.
- Coufal, Tomáš; Dittrich, Šimon; Ondráčková, Johana. 5P: Příručka pro psaní a překládání písní. Praha: Sbor Křesťanské společenství Praha, 2020
- Kofroň, Jaroslav. Učebnice harmonie. Praha: Bärenreiter, 2015
- Vydrová, Jitka. Hlasová terapie. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2017
- Zapletal, Petar. Dramaturgie hudebního tělesa jako proces. Opus musicum, 1984, roč. 16, č. 6, s. 168 – 171
- Zenkl, Luděk. ABC intonace a sluchové analýzy. Praha: Bärenreiter, 2017