Angličtina pro sociální pracovníky

V rámci předmětu se výuka bude zaměřovat na následující témata:

  • Social Work as Profession
  • Youth work
  • Counseling as method for social work
  • People with Disabilities
  • Financial Independence and Troubles
  • Addictions
  • Crisis Intervention
  • Sheltered Housing
  • Interprofessional cooperation
  • Palliative Care and Grief
  • Assessment in Social Work

Název anglicky:

English for Social Workers

Cíle:

Cílem modulu je rozšířit kompetenci studentek a studentů získávat a interpretovat znalosti z anglicky psané literatury z oblasti sociální práce a politiky. V případě, že by studentky a studenti uvažovali o zahraniční stáži nebo praxi v oblasti sociální práce, pomůže jim předmět lépe se na ně připravit, snáze komunikovat o situaci klientek a klientů a způsobu práce u zvolených poskytovatelů služeb.

Student akceptuje mezinárodní pohledy na sociální práci jako obor

Student zná základní terminologii vybraných cílových skupin

Student umí základně diskutovat témata vybraných cílových skupin

Student umí pochopit a interpretovat anglicky psaný odborný, populárně-naučný text

Student umí vysvětlit základně problematiku vybraných cílových skupin v anglickém jazyce

Metoda výuky:

Čtení textů, jejich interpretace

Diskuse

Výklad zaměřený na odbornou terminologii

Hodnocení:

Předmět je hodnocen klasifikovaným zápočtem. Ten je udělen na základě aktivní účasti na hodinách, splnění předepsané četby a závěrečného testu.

Studijní literatura a pomůcky:

  • Adámková, I., Číhánková, I., Hernová, E., Pařízek, M., English for Social Services, Praha: Jabok, 2014
  • Ludbrook, G., English for International Social Work, Dorsoduro: Cafoscarina, 2011
  • Alberty, J., Our Youth Are in Crisis, But It Is Not Too Late to Help Them, Social Work Today, 2022, online
  • Coyle, S., Financial Independence for Older Adults, Social Work Today, 1 (2021), 18
  • Coyle, S., End-of-Life Care in Prison, Social Work Today, 6 (2018), 16
  • Coyle, S., Public Self-Disclosure in Social Work – Risks and Rewars, Social Work Today, 3 (2017), 22
  • Getz, L., Social Determinants of Health – Moving Health Systems Closer to Value-Based Care, Social Work Today, 4 (2020), 12
  • Gomez, R., Hildebrandt, E., Addictions Advisor: How the Pandemic Is Affecting Those With Substance Use Disorders, Social Work Today, 2 (2021), 10
  • Lambert, C., P., Professional Development and Interprofessional Practice – Social Workers Share With (and Learn From) Colleagues in Other Disciplines, Social Work Today, 5 (2019), 26
  • Ottens, A., J., Roberts, A., R,. 2005. The Seven-Stage Crisis Intervention Model: A Road Map to Goal Attainment, Problem Solving, and Crisis Resolution, Brief Treatment and Crisis Intervntion, (2005), 329-339
  • Siegel, D., H., Reducing Homelessness With the Housing First Model – Does It Work?, Social Work Today, 5 (2017), 18
  • Stewart, D., Is Technology the Answer to the Social Isolation Crisis?, Social Work Today, 4 (2021), 26
  • Welbourne, P., Social Work: The Idea of a Profession and the Professional Project, Locus Social, 3 (2009), 19-35