Sociální výzkum v praxi
Předmět navazuje na předmět Metody sociálního výzkumu. V průběhu semináře studenti připravují a průběžně diskutují svůj individuální výzkumný projekt z oblasti sociálního výzkumu.
Cíle: Studenti jsou schopni samostatně a systematicky sbírat, třídit a vyhodnocovat data o sociální realitě, naučili se interpretovat nesystematizované informace a aplikovat je ve své práci.
Rámcový rozpis učiva: kvantitativní výzkum operacionalizace znaky zpracování a interpretace kvantitativních dat kvalitativní výzkum
Výstupy: seminární projekt z oblasti sociálního výzkumu
Způsob hodnocení: Klasifikovaný zápočet. Klasifikace je založena na hodnocení projektu.
- Bernard, H. R. Research Methods in Cultural Anthropology. Sage Publications, Newbury Park, CA 1988.
- Goetz, J & LeCompte, M. Ethnography and Qualitative Design in Educational Research. Academic Press, Inc., San Diego 1984.
- Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Univerzita Karlova, Vydavatelství Karolinum, Praha 1993.
- Marshall, C. & Rossman, G. Designing Qualitative Research. Sage Publications, Newbury Park, CA 1989.
- Reichl J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů, Grada Publishing, 2009.
- Spradley, J. Participant Observation. Holt, Reinhart and Winston, Inc., New York 1980.
- Spradley, J. The Ethnographic Interview. Holt, Reinhart and Winston, Inc., New York 1979.
- Wiersma, W. Research Methods in Education, 5. ed., Allyn & Bacon, Boston 1991.