Sluchová analýza a základy aranžování
Výuka předmětu se zaměřuje především na rozvoj hudební představivosti, paměti, kreativity a tonálního, harmonického a rytmického cítění. Učí studenta, jak tyto dovednosti krok za krokem využít k tvorbě vlastní aranže.
Rámcový rozpis učiva:
- tonální cítění, harmonie, rytmus
- hudební představivosti a paměť
- hudebního myšlení a kreativity
- komplexní analýza nahrávky písně
- hloubková analýza aranže populární písně
- příprava jednoduché aranže
Název anglicky:
Ear Training and Basics of Musical Arranging
Cíle:
Cílem předmětu Sluchová analýza a základy aranžování je vybavit studenta potřebnými dovednostmi, které umožňují analyzovat hotovou nahrávku z pohledu hudebně výrazových prostředků a aranže. Tyto dovednosti dále slouží k tvorbě originální aranži vlastní písně.
Metoda výuky:
Student se aktivně účastní přednášek s výkladem i cvičení, díky kterým má příležitost teoretické poznatky uchopit konkrétním a názorným způsobem.
Hodnocení:
Předmět je uzavřen zápočtem. Hodnocení probíhá ústní nebo písemnou formou na základě průběžně plněných úloh a jejich prezentací před ostatními studenty a vyučujícím.
- Fiala, Vít. Skladatelem a aranžérem snadno a rychle. Praha: Muzikus, 2009
- Hála, Vlastimil. Základy aranžování moderní populární hudby. 2., opr. vyd. Praha: Panton, 1986
- Poš, Vladimír. Nová intonace, rytmus, sluchová výchova. Praha: EDIT, 1998
- Zenkl, Luděk. ABC intonace a sluchové analýzy. Praha: Bärenreiter, 2017