Krizová intervence v sociální práci
Kurz pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách akreditovaný při Ministerstvu práce a sociálních věcí č. 2016/1046-PC/SP/VP s platností od 25. 10. 2016 do 25. 10. 2020. Standardní délka 32 hodin (z toho 16 formou samostudia, e-learningu), forma prezenční.
Krizová intervence je poskytování „první pomoci“ člověku v životní krizi, a to zejména psychologickými prostředky. Kurz je určen těm pracovníkům, kteří opakovaně řeší krizové situace klientů. Cílem výuky je poskytnout studentům základní přehled jednotlivých typů krize, obvyklých vyrovnávacích strategií, zásad a forem práce s klientem v krizi obecně i v rámci konkrétních typů krizí. Kurz dále rozvíjí schopnost účastníků přemýšlet o daném problému v hlubších souvislostech, prohlubuje empatický přístup k různým typům klientů a pomáhá osvojovat si konkrétní postupy při krizové intervenci, a to prostřednictvím sebezkušenostních a nácvikových praktických cvičení.
Vstupní požadavky na každého účastníka: Je žádoucí, aby účastníci kurzu měli osobní zkušenost s pomocí člověku v krizi, tj. bezprostředně po propuknutí či vyhrocení krizové situace.
Po absolvování kurzu účastník:
- získal základní přehled jednotlivých typů krize, obvyklých vyrovnávacích strategií, zásad a forem práce s klientem v krizi obecně i v rámci konkrétních typů krizí
- je schopen přemýšlet o daném problému v hlubších souvislostech, má prohloubil svůj empatický přístup k různým typům klientů
- osvojil si základy konkrétních postupů při krizové intervenci v rámci různých typů krize
- v rámci sebezkušenostních cvičení prohloubil svoji sebereflexi v dané oblasti
ZDE více o kurzech pro sociální služby, možnostech přihlášení či objednávek.
Ověření obsahu: Sebereflexe kazuistiky na základě četby v rozsahu 2-3 strany A4. Vyučující je povinen vést záznam o hodnocení reflexí.
Požadavky pro úspěšné uzavření kurzu: 90% docházka + ověření znalostí.
Opravné prostředky: Sebereflexe kazuistiky na základě četby v rozsahu 2-3 strany A4. Vyučující je povinen vést záznam o hodnocení reflexí.