Hlasová výchova

Hlasová výchova začíná u základů hlasové hygieny. V rámci skupinových lekcí se studenti seznámí s existencí a použitím různých hlasových rejstříků včetně zásad použití a praktických tipů pro jejich využívání. To studentům umožňuje soustředit se na konkrétní hlasové problémy v rámci individuální přípravy. V rámci předmětu se také pracuje s interpretací vybraných písňových děl.

Student se seznámí s následujícími kapitolami:

  • fungování lidského hlasu
  • hlasová hygiena
  • hlasové rejstříky
  • interpretace písňových děl

Název anglicky:

Vocal Education

Cíle:

Předmět Hlasová výchova má studentům pomoci naučit se pracovat s hlasem včetně volby odpovídajícího způsobu interpretace dle situace a typu interpretovaného díla.

Metoda výuky:

Student pracuje na svém hlasovém projevu formou cvičení věnovaných vybraným kapitolám vokální interpretace. Student je aktivní jak v hodinách, tak během domácí přípravy, která vede k nastudování vybrané písně.

Hodnocení:

Předmět je zakončen zápočtem. Student je hodnocen a průběžně získává zpětnou vazbu převážně na základě zvládnutí probíraných kapitol, které je ověřováno ústně v průběhu semestru. Interpretační dovednosti jsou posouzeny v rámci závěrečné přehrávky.

  • Barová, Anna. Proč zpíváme? Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2011
  • Vydrová, Jitka. Hlasová terapie. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2017
  • Celým srdcem – kompletní zpěvník. Praha: Rosa, 2011
  • Zpěvníky Ty jsi důvod I – III. Praha: Rosa, 2018

Výuka pro veřejnost